Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Τοποθέτηση του Νίκου Μανιού στην ημερίδα για την Ακτοπλοΐα στις 21-5-2015



Στην ημερίδα που έγινε στην Νάξο με θέμα «Η Ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων καλέστηκε ο Νίκος Μανιός να κάνει ένα χαιρετισμό και να τονίσει κάποια σημεία που έχουν πολιτικό ενδιαφέρον και μπορούν να δώσουν λύσεις στο κρίσιμο πρόβλημα που λέγεται ακτοπλοϊκές γραμμές στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, ανέφερε, η μέχρι τώρα πολιτική εφαρμογή στην ακτοπλοΐα ήταν να ονομάζονται κάποιες ακτοπλοϊκές γραμμές εθνικού συμφέροντος και όπου η αγορά δεν κέρδιζε, το κράτος ερχόταν και χρηματοδοτούσε τις εταιρείες που εξυπηρετούσαν τις γραμμές αυτές. Έτσι δημιουργήθηκε ένα σύστημα όπου αναπτύχθηκαν πελατειακές σχέσεις μεταξύ κράτους πολιτικής και επιχειρηματιών. Δηλαδή οι ελληνικές κυβερνήσεις διαμόρφωσαν κανόνες αγοράς που ενώ το κράτος πλήρωνε, οι εταιρείες όποτε ήθελαν άφηναν τις υποχρεώσεις τους στη μέση. Επίσης τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη για εφέτος να κινείται με συμβάσεις της περασμένης κυβέρνησης, ενώ αν υπολογιστούν τα ποσά επιχορηγήσεων σε βάθος πενταετίας, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν εταιρείες με καινούργια καράβια -μικρότερα βέβαια- αλλά με την λογική ότι εκτός από το κέρδος θα ανταποκρίνονται και στον κοινωνικό τους ρόλο για την μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων. Αναφέρθηκε επίσης στην οικονομική κατάσταση που υπάρχει μεταξύ τραπεζών και εταιρειών, λέγοντας ότι οι εταιρείες έχουν δανειστεί από τις τράπεζες ποσά μεγαλύτερα από το κόστος των καραβιών τους, με αποτέλεσμα να προσφέρουν ακριβές, σπασμωδικές και αποσπασματικές συγκοινωνίες.
Είναι, περιέγραψε, σαν ένα νευρικό και κυκλοφορικό σύστημα ενός ανθρώπου που δεν επικοινωνεί με όλα τα μέρη του σώματος.

Τέλος, είπε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ από την αρχή που ανέλαβε, επεξεργάζεται έναν εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό όπου όλοι όσοι συμμετέχουν σε αυτή την διαδικασία θα έχουν λόγο, θα έχουν θέση και δουλειά να κάνουν μέσα σε ένα σχεδιασμένο πλαίσιο. Διαφορετικά, θα οδηγηθούμε σε μία μεγαλύτερη αναρχία στο χώρο των ενδονησιωτικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από ότι είναι μέχρι σήμερα.
Πρέπει το δόγμα “σεβασμός στην αγορά” να συνοδεύεται και από τον σεβασμό της αγοράς στην κοινωνία. Σεβασμός λοιπόν στην ναυσιπλοΐα αλλά και η ναυσιπλοΐα σεβασμό στο λειτούργημα που κάνει.
Αν ενταχθούν όλα στην λογική του κέρδους θα έχουμε αποτύχει.